Amerikaanse Social Security Administration zet mes in telefonische dienstverlening

Amerikaanse Social Security Administration zet mes in telefonische dienstverlening

by Ziptone
27 maart 2025

De Amerikaanse Social Security Administration zal niet langer toestaan dat wijzigingen telefonisch worden doorgegeven. Volgens een nieuwe regel moeten mensen die wijzigingen willen doorvoeren, eerst online of persoonlijk hun identiteit verifiëren.

 

Verwacht wordt dat de verandering, die op 31 maart ingaat, het toch al uitgedunde personeelsbestand van het agentschap nog meer onder druk zal zetten, zo schrijft de New York Times. De verandering raakt met name oudere en gehandicapte uitkeringsgerechtigden die moeite hebben om een kantoor binnen te komen of moeite hebben met online diensten. De Social Security Administration kampt inmiddels met enorme wachttijden, zowel voor de fysieke bezoeken als de wachttijden.

De Social Security Administration (SSA) is een onafhankelijke Amerikaanse overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor het beheren van onder meer pensioenuitkeringen, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en nabestaandenuitkeringen. Ruim 71 miljoen Amerikanen, waaronder gepensioneerden, mensen met een beperking en nabestaanden van overledenen hebben met de dienst te maken.

Ontslag 7000 medewerkers

De vertragingen zullen verder toenemen als de SSA op initiatief van DOGE 7.000 medewerkers ontslaat en miljoenen mensen meer afspraken moeten maken, aldus betrokkenen. Ook worden zes van de tien regionale kantoren gesloten.

De SSA heeft wel een workaround overgenomen van het ministerie van Financiën, door alle aanvragen voor wijzigingen in directe stortingen binnen één werkdag te verwerken. Voorheen werden dit soort mutaties 30 dagen aangehouden.

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top