Amelia beschikbaar in Genesys AppFoundry

Amelia beschikbaar in Genesys AppFoundry

by Ziptone
15 juli 2020

De digitale klantenservicemedewerker Amelia van IPsoft is vanaf nu beschikbaar in Genesys AppFoundry, de Genesys-marktplaats voor customer experience-oplossingen. De Amelia-integratie is beschikbaar via Genesys Cloud, een integrale callcenter-oplossing met open API’s.

De conversational AI-mogelijkheden van Amelia stellen haar in staat om de meest voorkomende klantverzoeken af te handelen zonder dat daarbij een menselijke collega aan te pas komt. Organisaties kunnen hun klanten daardoor directe, schaalbare en 24/7 ondersteuning bieden en problemen sneller oplossen, aldus het persbericht van IPsoft.

De integratie stelt AppFoundry-klanten in staat om een beroep te doen op de baanbrekende cognitieve digitale collega van IPsoft, aldus Genesys. Amelia kan intentie begrijpen, van context wisselen en in natuurlijke taal communiceren. Daarmee kan ze klanten helpen met vragen en problemen, net als een menselijke collega. Ze neemt haar menselijke collega’s daarmee routinematige en tijdrovende taken uit handen, zodat zij zich kunnen richten op complexere klantverzoeken en activiteiten met grotere toegevoegde waarde.

Amelia beschikt over een bewezen trackrecord wat betreft het verhogen van de klantentevredenheid en het bijdragen aan hogere Net Promoter Scores. Ze is herhaaldelijk uitgeroepen tot marktleidende virtual agent door analistenbureaus als Forrester, Everest Group en Ovum, aldus IPsoft.

Volgens Mark Boelhouwer, managing director bij IPsoft voor de Benelux en Frankrijk zorgt Amelia er onder andere voor dat calls alleen bij menselijke medewerkers terecht komen wanneer dat echt noodzakelijk is en doet ze proactief aanbevelingen voor oplossingstrajecten op basis van haar observaties van haar menselijke collega’s. “Door tijd van menselijke medewerkers vrij te maken en hen het best tot hun recht te laten komen draagt Amelia bij aan superieure klantervaringen en een snelle oplossingstijd.”

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top