ALV KSF: voorzittersrol kan voortaan ook door leverancier worden ingevuld

ALV KSF: voorzittersrol kan voortaan ook door leverancier worden ingevuld

by Ziptone
16 december 2024

De leden van KSF hebben ingestemd met het voorstel tot wijziging van de statuten. Van de aanwezige leden stemde 76% voor. Om de statuten te kunnen wijzigen was een tweederde meerderheid van de uitgebrachte stemmen nodig. Met de wijziging van de statuten vervalt ook de formele eis dat de voorzitter van KSF altijd een inhouse-achtergrond moet hebben.

 

In het huishoudelijk reglement wordt vastgelegd dat de voorzitter bij voorkeur uit de inhouse-ledengroep afkomstig is. Ook wordt daarin vastgelegd dat leden meer invloed en inspraak krijgen bij het vaststellen van het profiel en de selectie van de voorzitter.

Volgens de KSF heeft een aantal leden “zorgen geuit over het profiel van KSF wanneer er in de toekomst ook een voorzitter vanuit toeleveranciers of facilitaire contactcenters zou worden gekozen,” aldus de KSF. KSF-voorzitter Ramón Delima, die blij is met de betrokkenheid van de leden in deze discussie, zegt hierover in een verklaring: “Vanzelfsprekend nemen we deze zorgen zeer serieus. Niet voor niets wordt hierover in het huishoudelijk reglement iets vastgelegd. Tegelijkertijd vinden we het ook niet goed om op voorhand bepaalde ledengroepen of kandidaten uit te sluiten. Laten we daarbij niet vergeten dat iedere voorzitter, net als elk ander bestuurslid, zich altijd moet richten naar de belangen van de vereniging en haar leden.”

Meer invloed

“Leden gaan erover wie de voorzitter wordt. Leden krijgen straks meer invloed op het nieuwe proces, dat vanuit de statuten naar het huishoudelijk reglement wordt verplaatst,” aldus Roel Masselink, directeur KSF. “Leden kiezen de voorzitter. Tot voor kort deed het bestuur een voordracht en daar mochten leden over stemmen. In de nieuwe situatie wordt ook het profiel voorgelegd aan de leden, die het ook mogen amenderen.” Het concept huishoudelijk reglement wordt komend voorjaar aan de leden voorgelegd. Na de amendementen wordt het ingebracht op de ALV.

In de verklaring van de KSF wordt benadrukt dat de KSF zich komend jaar nog explicieter op inhouse klantcontactorganisaties gaat richten. Zo gaat KSF hen helpen om met beslissers binnen de eigen organisatie het juiste gesprek te voeren over de waarde die klantcontact toevoegt aan de organisatie. “Dit over het voetlicht brengen en juist inhouse organisaties te wijzen op het belang van het lidmaatschap van KSF, is een verantwoordelijkheid van ons allemaal”, aldus Delima die zich daarbij ook nadrukkelijk richt tot de leden die hun zorg hadden uitgesproken. Eerder sprak Delima tegen Ziptone zijn zorgen uit over de moeizame groei van het ledenaantal. (Klantenservice Federatie, Ziptone)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Human Resources, Kennispartners

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top