Alternatief voor XS4ALL start met ophalen kapitaal

Alternatief voor XS4ALL start met ophalen kapitaal

by Ziptone
4 november 2019

De initiatiefnemers die een alternatieve internet serviceprovider willen optuigen als XS4ALL definitief verdwijnt, zijn gestart met het ophalen van kapitaal. Het actiecomité ‘XS4ALL Moet Blijven’ heeft zich tot nu toe ingespannen om XS4ALL te behouden, maar gaat nu over tot de volgende stap om een nieuwe organisatie op te zetten.

Het actiecomité bestaat uit enkele tientallen mensen met diepgaande kennis omtrent internet technologie, privacy, en klantenservice. Onder de initiatiefnemers zitten tal van (oud-)XS4ALL-medewerkers, waaronder initiatiefnemer van de petitie Kirsten Verdel, oud-woordvoerster en public affairs officer Sjoera Nas, de directeur van de nieuwe provider Anco Scholte ter Horst, oud-XS4ALL-directeur Doke Pelleboer en voormalig helpdeskmanager Gerdien Dalmulder. Ook betrokken klanten zoals Marleen Stikker (directeur Waag en oprichter De Digitale Stad) maken deel uit van het actiecomité. De nieuwe provider staat voor vrijheid, in allerlei opzichten: geen meekijkers, geen winstmaximalisatie en geen afhankelijkheid.

Begin dit jaar liet KPN weten de merken XS4ALL, Telfort en Yes Telecom te willen schrappen. Met name de voorgenomen beslissing om het merk XS4ALL op te laten gaan in KPN leidde tot veel onbegrip. Een petitie voor het behoud van de provider werd meer dan 54.000 maal ondertekend.

De nieuwe organisatie wil zo snel mogelijk van start gaan. De planning is om in het eerste kwartaal van 2020 klanten te kunnen aansluiten op internet. Deze aansluitingen zullen gaan lopen over koper en glas. Daarnaast wil het bedrijf in het eerste kwartaal van 2020 ook televisie en VoIP diensten (bellen) aanbieden. Om dit voor elkaar te krijgen zijn de juiste en goede mensen nodig die samen de beste provider van Nederland gaan bouwen. Er is al een aantal mensen aan de slag en we hebben toezeggingen van experts op het gebied van financiën, techniek, verkoop en personeelszaken op zak, maar we hebben ook nog ontwikkelaars, helpdeskmedewerkers en systeembeheerders nodig, aldus een vandaag verstuurde nieuwsbrief. Vacatures worden 11 november op de site van de nieuwe provider gepubliceerd.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top