Accor investeert in contactloze hotels

Accor investeert in contactloze hotels

by Ziptone
1 april 2021

Hotelketen Accor heeft een volledig digitaal hotel gelanceerd. Ibis Styles London Gloucester Road is volgens de keten het eerste Accor-hotel in Noord-Europa dat een volledig digitale ervaring biedt met contactloze oplossingen bij elke stap van het verblijf van de gasten.

Het digitale ecosysteem zal functies omvatten zoals online en mobiel inchecken, betaling in het hotel, de ‘Accor Key’ – een digitale sleuteloplossing, digitale F&B-diensten en gastenrelaties via Whatsapp gedurende het hele verblijf. De ervaringen die Accor hiermee opdoet staan model voor de uitrol van een suite van digitale technologieën voor minimaal de helft van alle hotels in de Benelux-regio voor de komende vijf jaar.

Carla Milovanov, SVP Customer Technology Services bij Accor, wil hiermee bereiken dat gasten zich welkom voelen, terwijl de gast- en werknemerservaring ook wordt verbeterd. In de nieuwe opzet is inchecken en uitchecken aan een balie niet meer nodig. Dit kan via tablet, smartphone of laptop. Verder worden alle deuren (van zowel kamers als zalen) voorzien van Accor keys, die wel of geen toegang aan gasten verlenen. Daarnaast gaat betalen – ook van bestellingen tijdens het verblijf, zoals het bestellen van eten en drinken van het digitale menu – via een Click Pay Collect-oplossing. WhatsApp is hierbij aan de kanalen toegevoegd.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top