10 juli 2017 – ABN AMRO en arbeidsbemiddelaars Talent4Service en Unique hebben een samenwerkingsverband opgestart om werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe start te geven in de klantcontactbranche. Dit doen zij door hen een baan mét bijbehorende vakopleiding aan te bieden in het service center van ABN AMRO.
Bjorn van de Voorde, Directeur Contact Center Kleinbedrijf bij ABN AMRO over deze samenwerking: “Ons klantcontactcenter heeft hoge normen als het gaat om onze medewerkers. Wij willen onze klanten voorzien van een 9+ service, en daarvoor zoeken wij de beste contactcenteragents. Maar die medewerkers kunnen prima uit een doelgroep komen met afstand tot de arbeidsmarkt, of dat nou 56-plussers, bijstandsgerechtigden of langdurig werkzoekenden zijn. Ook kandidaten met een arbeidsbeperking zijn welkom. Het is aan ons om de juiste randvoorwaarden te creëren zodat deze kandidaten succesvol kunnen zijn in hun nieuwe start en loopbaan bij ABN AMRO.”
Het project is een co-creatie van zowel ABN AMRO als Talent4Service en Unique. Het omvat in eerste instantie het werven, selecteren en opleiden van drie nieuwe medewerkers uit doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Op dit moment richt het project zich op de selectie van medewerkers met een arbeidshandicap. Bij gebleken succes wordt dit aantal in de loop van het jaar verder opgeschroefd. Geplaatste medewerkers krijgen persoonlijke begeleiding van een mentor van Talent4Service, dat optreedt als de linking pin tussen de overheid en het bedrijfsleven en slaat daarmee een brug tussen werkgevers, lokale en centrale overheden en werkzoekenden.