NICE

NICE

by Ziptone
NiCE

Bedrijfsprofiel

NICE is in 1986 opgericht als ‘Neptune Intelligence Computer Engineering’. In 1991 werd de naam veranderd in NICE Systems Ltd. Het bedrijf werd voor het eerst genoteerd aan de NASDAQ in 1996. NICE, dat aanwezig is in 150 landen, is gespecialiseerd in software voor contactcenters (NICE CXone), compliance/fraudepreventie en openbare veiligheid. Het bedrijf zegt veel middelen te steken in innovatie: het heeft hiervoor 3.000 R&D-professionals en 650 AI-engineers in dienst. Het bedrijf is actief in meer dan 150 landen.

Portfolio

Voor de klantcontactbranche levert NICE CXone Mpower, een suite van oplossingen voor contactcentra, variërend van customer journey design tot automatisering, kennismanagement en klantcontactmanagement. Het bedrijf werkt nauw samen met een reeks technologie- en implementatiepartners, van Oracle, Zoom, Salesforce en Zendesk tot NTT DATA en Accenture. NICE heeft ook zijn eigen CXexchange met meer dan 170 apps.

Markten

Het bedrijf bedient 27.000 klanten uit uiteenlopende sectoren als financiële dienstverlening, telecommunicatie, gezondheidszorg, outsourcers, retail, media, reizen, BPO en nutsbedrijven. en heeft klanten uit alle sectoren. In de Benelux zijn ABN Amro, DPG Media, Nederlandse Spoorwegen, Independer, KPN, Proximus, Telenet, Teleperformance Benelux en Yource klanten van NICE. Internationale klanten zijn merken als 3M, Pfizer, TP, Toyota, Disney, Marriott, IKEA, Samsung, GE en Walmart.

Vestigingen: Hoboken, VS (hoofdkantoor) en een lokale Europese hub in het Verenigd Koninkrijk die activiteiten ondersteunt in 27 landen wereldwijd.

Omvang (2024): meer dan 9.000 werknemers

Omzet (2024): $ 2,5 miljard

 

Certificaten en lidmaatschappen

ISO 27001, ISO 27017, ISO 27018, ISO 27701, ISO 9001, PCI DSS compliant, SOC 2, lid Klantenservice Federatie, lid Klantcontact & CX Forum.

Contactgegevens

Gijs Borsboom, Verkoopdirecteur Noord- & Zuid-Europa

Gijs.Borsboom@nice.com

+31 (0) 6 51 66 11 66

Top