Ziptone sprak Lennard Moons over zijn recente indiensttreding bij Teleperformance Contact in de UK. Moons is geen onbekende naam in de wereld van klantcontact. In 2000 startte hij als Client Advocate bij internationaal facilitair contact center Stream en ontwikkelde zich via Senior Operations Manager en Business Director tot Managing Director en Vice President EMEA.
Deze ervaring kan hij ten volle benutten in zijn nieuwe uitdaging: “Teleperformance Contact is een nieuwe bedrijf binnen de internationale Teleperformance Group, en richt zich specifiek op de afhandeling van het gehele proces rondom het verstrekken van visa en andere emigratiedocumenten voor Groot Brittannië. Teleperformance Contact gaat voor de Britse overheid het proces verzorgen vanaf de aanvraag voor een visum via de website, tot het afhalen van het visum. Dat betekent ook het proces van het persoonlijke interviews en het scannen van biometrische gegevens. Een ambtenaar van de Britse overheid verzorgt alleen nog de formele toekenning, de complete afhandeling daarom heen is in een BPO-constructie uitbesteed aan Teleperformance Contact”.
Een enorme operatie; 104 sites (waarvan 58 flexibele) in 89 landen en een groei naar 2.000 service medewerkers in april 2014. Om dit proces in goede banen te leiden is er veel aandacht voor beveiliging, proces management en wordt er innovatieve technologie ingezet. Een echt voorbeeld van next generation uitbesteding van klantcontactdiensten/ BPM in hecht partnership met de Britse overheid.
Een prachtige uitdaging waar Lennard Moons zich de komende periode in zal vastbijten.
Customer Experience
Wij wensen je veel succes met deze prachtige uitdaging !