
Bedrijfsprofiel
KPN‘s voorganger PTT (‘Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie’) stond in 1881 aan de oorsprong van het eerste openbare telefoonnet van Nederland. Het huidige KPN is een modern telecom- en technologiebedrijf, dat sinds 2015 klimaatneutraal is. KPN heeft onder meer 11,4 miljoen mobiele en 4,4 miljoen breedband abonnees en daarnaast een uitgebreide tak voor zakelijke IT-dienstverlening. Met de strategie Connect, Activate & Grow bouwt KPN verder op de groei van de afgelopen jaren en wil het bedrijf zich nog sterker richten op zijn klanten.
Portfolio
KPN biedt zijn zakelijke klanten (klein, middelgroot en groot) een compleet assortiment aan diensten, van vaste en mobiele telefonie en internet tot diverse end-to-end- oplossingen op het gebied van infrastructuur, werkplekbeheer, veiligheid, de cloud, datanetwerken en datacenters.
Daarnaast is KPN voor de grootzakelijke markt actief met diensten op het vlak van customer experience (CX). Het bedrijf levert onder meer CPaaS-oplossingen, microservices en API’s voor geautomatiseerde communicatieflows voor het organiseren en orkestreren van outbound en proactief klantcontact. Daarnaast zijn er ook contactcenter- en callcenteroplossingen: met Genesys Cloud levert KPN een slim contactcenterplatform met open architectuur. Ook is Anywhere365 als dialogue platform onderdeel van het portfolio. Aanvullend zijn er specifieke diensten op het gebied van servicenummers en IVR.
Markten
Met bovenstaand CX-portfolio bedient KPN al meer dan 25 jaar grootzakelijke klanten (large en corporate) in uiteenlopende sectoren. Voorbeelden zijn WoningNet, Continuum, Yource, Stater, BudgetThuis, Eneco en Greenchoice. KPN is hoofdzakelijk actief in Nederland.
Vestigingen: Rotterdam (hoofdkantoor)
Aantal medewerkers (2023, geheel): 10.410
Omzet (2023, geheel): 5,4 miljard euro
Certificaten en lidmaatschappen:
Certificaten: ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001, CO2 Performance Ladder, Ecovadis Platinum medaille
Aangesloten bij: PvKO, DDMA, NL Digital
Contactpersoon: