
Bedrijfsprofiel
Five9 is een toonaangevende leverancier van cloud contactcenter software. Five9 zegt te worden gedreven door een passie om contactcenters te transformeren in customer engagement centers of excellence, gekoppeld aan een diep begrip van de kosten en complexiteit die gepaard gaan met het runnen van een contact center. Het bedrijf is opgericht in 2001 in de VS en heeft zijn hoofdkantoor in San Ramon, Californië. Sinds de oprichting heeft Five9 verschillende overnames gedaan, waaronder Sococare, Whendu, Inference Solutions, Virtual Observer, Aceyus en Acqueon. Sinds 2014 is het bedrijf beursgenoteerd aan de NASDAQ.
Portfolio
Five9 biedt het Five9 Intelligent CX Platform aan, aangedreven door Five9 Genius AI.
Markten
Het bedrijf levert CCaaS-diensten in alle sectoren. Het bedrijf bedient meer dan 3.000 organisaties over de hele wereld, waaronder Central Bank, Alaska Airlines, Kyndryl, Ping en SumUp.
Hoofdkantoor: San Ramon, VS. Daarnaast heeft Five9 vestigingen in verschillende landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, in LATAM en APAC, en een ontwikkelcentrum in Porto, Portugal.
Omvang: Meer dan 2.600 werknemers wereldwijd
Omzet (2024): 1 miljard dollar
Certificeringen en lidmaatschappen
Five9 is ISO 2700 en ISO 27017 gecertificeerd. Five9 heeft ook SOC 2 Type 2, PCI DSS en HIPAA (gericht op administratieve, fysieke en technische waarborgen voor de bescherming van gezondheidsinformatie).
Contactgegevens
Ben Boek, Ben.Boek@five9.com
Erwin-Paul Bouma, Erwin-Paul.Bouma@five9