Contactcenters gezocht voor nieuwe DDMA Telemarketing Benchmark

by Ziptone

Contactcenters gezocht voor nieuwe DDMA Telemarketing Benchmark

by Ziptone

by Ziptone

BenchmarkDDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. De DDMA roept contactcenters en opdrachtgevers op om deel te nemen aan de benchmark, om zo een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector.

 

De DDMA Telemarketing Benchmark wordt jaarlijks gepubliceerd. Het doel van de benchmark is om de sector in kaart te brengen en op basis van cijfers inzicht te geven in de inzet van outbound telemarketing in Nederland.

De derde editie, de DDMA Telemarketing Benchmark 2024, bood interessante inzichten en gespreksstof op basis van campagnedata van 15 deelnemende contactcenters: 2Contact, Concentrix, Consumind, Custom Connect, Customer Care Center, Ditmeijers’, Fonky, Improvers, Kalff, KISS marketing, Quality Contacts, Roscom, SalesQ, Soleo en WEngage.

Interactief dashboard

De DDMA Telemarketing Benchmark wordt gepubliceerd als een interactief dashboard, exclusief voor DDMA-leden en de contactcenters die hebben bijdragen aan de benchmark. Via dit dashboard kunnen telemarketingprofessionals (zowel vanuit opdrachtgevers als bureaus) hun eigen campagnedata vergelijken met anderen.

“Sectorbreed laten de cijfers zien dat we onze zelfreguleringsplicht serieus nemen. Ook vormen de cijfers een goede onderbouwing voor gesprekken vanuit DDMA met beleidsmakers en toezichthouders,” aldus de DDMA. “Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van de branche én het verder ontwikkelen van je eigen dienstverlening. Ook word je als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicaties.”

Oproep

De DDMA roept zowel contactcenters als hun opdrachtgevers, de uitbesteders van telemarketingprojecten, op om deel te nemen aan de DDMA Telemarketing Benchmark. Partijen die deelnemen, leveren gespecificeerde en geanonimiseerde campagnedata aan, waar DDMA vertrouwelijk mee omgaat. DDMA verzamelt en verwerkt alle datasets als onafhankelijke partij. Deelnemende partijen hebben dus geen toegang tot elkaars dataset, aldus de DDMA in de oproep.

Wie mee wil werken, kan zich melden bij de market insights specialist van de DDMA, Nanda Appelman. (DDMA)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share

Ook interessant

Customer Experience, Featured

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top