Call Center Benelux overgenomen door IPG; een interview met Francois de Leeuwe

by Ziptone

Call Center Benelux overgenomen door IPG; een interview met Francois de Leeuwe

by Ziptone

by Ziptone

Zojuist bereikte Klantcontact.nl het bericht dat facilitair contact center Call Center Benelux in Helmond is overgenomen door IPG International.

Wij spraken Francois de Leeuwe, directeur van Call Center Benelux over deze stap: “Wij zijn erg verheugd met de overname van Call Center Benelux door IPG International. Call Center Benelux heeft zich de afgelopen 13 jaar ontwikkeld tot een mooi middelgroot facilitair contact center, met een specialisme in inhoudelijke dienstverlening, vaak van technische aard. In de huidige consolidatieslag binnen facilitaire contact centers, zouden wij in de toekomst mogelijk “te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken” kunnen worden. Onze ambitie is juist om het volledige potentieel van kwalitatieve dienstverlening beter zichtbaar te maken voor de markt door een grotere schaal. Met onze werkwijze kunnen wij namelijk concreet toegevoegde waarde bieden aan nog meer opdrachtgevers, dan de referenties die we nu al jaren succesvol bedienen. De ervaring leert dat de inhoudelijke kennis die nodig is om technische support te bieden, vaak de basis vormt voor een partnership met onze opdrachtgevers in verschillende vormen van dienstverlening. Maar de inhoudelijke kennis van onze medewerkers is in alle vormen van klantcontact, het onderscheidend vermogen.”

IPG International wilde haar marktpositie in Nederland versterken en daarvoor is de overname van Call Center Benelux voor IPG een logische. De Leeuwe vult aan: “Ook vanuit ons perspectief zijn we erg gelukkig met dit partnership. we zijn de afgelopen periode door diverse partijen benaderd en met een aantal partijen in gesprek geweest en bij IPG hadden we vanaf het eerste moment het juiste gevoel. Niet alleen sluiten onze ambities naadloos aan. Ook ons productportfolio en positionering kent diverse raakvlakken. Doorslaggevend was echter het goede gevoel in het contact tussen de personen aan beide kanten van de tafel.”

De Leeuwe sluit verdere groeistappen vanuit IPG International niet uit. De eerste groei zal echter plaatsvinden vanuit de vestiging in Helmond. De naam Call Center Benelux blijft in de Nederlandse markt dan ook voorlopig behouden. De Leeuwe blijft aan als directeur: “Met de expertise en kwaliteiten van de beide bedrijven en ook synergie tussen de managers en professionals, kijken wij uit naar een succesvolle toekomst.”

Customer Experience

One Comment

Comments are closed.

Top